Коды на денди супер марио брос 6. Подробное описание, прохождение и коды к игре Super Mario Bros. (Супер Марио). Наиболее интересные читы и секреты в Супер Марио
Ниже представлены все секреты игры Super Mario Bros. Про кирпичики с вопросительными знаками и водопроводные трубы я писать ничего не буду.
Уровень 1-1
- Перед 1 впадиной в воздухе невидимый кирпичик, в котором спрятан зелёный грибок (прыгайте на 5 кирпиче от впадины)
- После 2 впадины в кирпиче спрятаны монетки (прыгайте на 6 кирпиче)
- После того как вы выбьете монетки из кирпичика вам встретятся 2 кирпичика, разбивайте 2 кирпич, вы найдёте звёздочку
Уровень 1-2
- Между колонами бегает маленький враг, а над ним кирпичик, в нём находятся монетки
- После колон в воздухе висит кривая из кирпичей с монетками, в последней части в кирпичике находится звёздочка (для этого Марио должен вырасти)
- Перед 1 впадиной находится плита из кирпичей, а перед ней большая колона из кирпичей, выбиваем 2 столбик колоны там монетки (для этого Марио должен вырасти)
- После впадины в воздухе находится большая плита с монетками, встав на последний кирпичик плиты и выбить параллельный кирпичик с верху, там находится зелёный грибок
- После первых лесенок на земле бегает красная черепаха, топчем её и выбиваем красный гриб из последнего кирпичика висящей в воздухе плиты
- Поле вторых лесенок у вас выбор: идти в следующий уровень или попасть 2-4 уровни (2-4 уровни можно попасть, доехав до самого верха на лесенках и прыгнуть на кирпичную плиту и идти вперёд)
Уровень 1-3
- На этом уровне нет секретов
Уровень 1-4
- На этом уровне вы встретитесь с драконом 1 на 1
When the “Game Over†screen appears, hold the A button. Keep this button held when the title screen appears and press Start to continue at the last world where you left off. This cheat can also be achieved by holding A at the title screen and pressing Start twice or by holding A and B and pressing Start at the “Game Over†screen.
Fireworks
For fireworks to appear at the end of the level, jump through the flagpole when the last digit on the timer is a 1, 3 or 6.
Have fire power while small
At the end of any boss level except for the final level, make sure you are Super Mario and jump onto the axe object at the end of the bridge at the same instance as also hitting the Koopa boss. You will flash as if you have been hit, but remain as Super Mario. In the next level, collecting a flower will make you smaller, however, you will still be able to throw fireballs. This cheat can also be achieved if you jump onto an already-released flower at the same moment as being hit by an enemy. You will have shrunk in size at the same time as receiving fire power, thus allowing you to throw fireballs while small.
Alternate Music
For alternate music in the boss levels, collect an invincibility star towards the end of the level before the boss level so that you are still invincible while passing through the flagpole at the end. In the boss level that follows, you will still be invincible at the beginning, but after the invincibilty runs out, the music will return to normal level music rather than boss level music.
100 Lives
At the end of World 1-3, you"ll reach a pyramid with a koopa walking down at you. Carefully leap on the left side of its shell, pinning it. Do this again and again and each time you hit it, you will receive an extra life. But do not go over 100 lives.
Warp Zones
World | Location |
---|---|
World 1-2 | Towards the end of the underground section, jump onto the moving platform and jump right up to the top of the screen so you are standing on the brick ceiling. Keep running along the brick ceiling, past the pipe where you would normally exit. You will eventually come to a room with 3 pipes, allowing you to warp to World 2, 3 or 4. |
World 1-2 | Near the exit pipe at the end of the underground section in World 1-2, break the second to last and third to last blocks from the edge above the exit pipe, but not the one closest to the pipe (You will need to be Super Mario or Fire Mario to do this). Stand on top of the exit pipe entrance as far left as you can without falling off. Hold DOWN to crouch and keep this button held while you press A to jump and press RIGHT as Mario is about to reach the peak of his jump, making him brush his back against the first from last block remaining at the top, but not breaking it. Mario should then begin walking through the wall, accessing a warp area with 3 pipes. Normally, going down any of these pipes will take you to World -1, however, if done very quickly, you can warp to World 5 via the middle pipe. If this has worked, the words "Welcome to Warp Zone" and the number 5 will appear above this pipe upon entering. |
World 4-2 | At the first set of 2 platforms, you will see 3 blocks floating in the air to the right of these platforms. Stand directly under the space to the left of the first of these blocks and jump, revealing a block under that space. Stand directly under the second block and jump, revealing another block. Stand directly under the third block and jump again, revealing yet another block. Now, jump onto the third block that you just revealed, then jump to the second block that you just revealed. Move as close to the left as you can without falling off this block, then jump again. You will then hit the second block that already existed and a beanstalk will come out. Climb the beanstalk to find a warp zone, allowing you to warp to World 6, 7 or 8. |
World 4-2 | In the underground section, find your way up to the very top of the screen, like in World 1-2, so that you are standing on the ceiling bricks. Run along to the end of the level, past the pipe where you would normally exit and you should come to a warp zone, allowing you to warp to World 5. |
World 5-1 | When you get to the first pipe, walk back about 10 steps, then jump, revealing an invisible block. Jump onto this block, then hit the block on your right. A beanstalk should then appear. Climb the beanstalk to find a world full of coins with a warp zone at the end allowing you to warp to World 6, 7 or 8. |
World -1
Near the exit pipe at the end of the underground section in World 1-2, break the second to last and third to last blocks from the edge above the exit pipe, but not the one closest to the pipe (You will need to be Super Mario or Fire Mario to do this). Stand on top of the exit pipe entrance as far left as you can without falling off. Hold Down to crouch and keep this button held while you press A to jump and press Right as Mario is about to reach the peak of his jump, making him brush his back against the first from last block remaining at the top, but not breaking it. Mario should then begin walking through the wall, accessing a warp area with 3 pipes, taking you to World -1.
Jump over the flagpole
In World 3-3, jump onto the moveable platforms near the flagpole and wait until the closest one is at its highest point before jumping towards the flagpole. If you have enough height, you will jump over the flagpole and be able to continue running past the castle into a never-ending world.
Pro Action Replay Codes
Effect | Code |
---|---|
Invincibility and always able to fire | 0007 56FF |
Infinite Lives | 0007 5A02 |
Freeze Timer | 0007 FA04 |
Always have 99 Coins | 0007 EE99 |
Start on World 1-2 | 0007 6002 |
Different World | 0000 E8AC |
Game Genie Codes
Some of these codes may only work on the Super Mario Bros/Duck Hunt multi-cart.
Effect | Code |
---|---|
Infinite Lives | SXIOPO |
Begin the game with 9 lives | AATOZE |
Begin the game with 6 lives | IATOZA |
Begin the game with 1 life | AATOZA |
Player 1 starts with 8 lives and Player 2 with 3 | VATOLE |
Take no damage from most enemies | PAASNO or PAZSSO |
Take no damage from touching enemies | UAYIUA |
Invincibility | SSASSA or UATIUE |
Invincibility for first 10 seconds plus extra time on timer | GUAOPO |
Able to move through walls and floors | AEAAAE |
Able to move through enemies | UATIUA |
Enemies can move through walls and pipes | PIATYP |
Start with 900 on the timer | VGYOKK |
Start with 460 on the timer | LEAOPO |
Start with 150 on timer and 30 seconds of invincibility | YNAOPO |
Start with 600 on timer and 10 seconds of invincibility | LXAOPP |
Start with 995 on timer and 20 seconds of invincibility | GVAOPP |
Timer counts up | VVAANY |
Higher jumping from standing start only | APZLGK |
Higher jumping from running only | TPZLTG |
Higher jumping from turbo running only | GPZUAG |
Extra high jumping from standing start only | APZLGG |
Extra high jumping from running only | APZLTG |
Extra high jumping from turbo running only | GAZUAG |
Extremely high jumping | AETLTK |
Extremely high jumping from a standing start | AETLIK |
Jump higher and longer | AEAENT |
Variable jump heights | YETLYG or PETLYG |
Jump over flagpole | VTPOZI |
Walk past flagpole | AITOSA |
Float from standing start | YAZULG |
Float from a running start | YAZUIG |
Float from turbo running only | YAZUYG |
Always Float | GETLYG |
Always Float for long time | PAZULG |
Slow Walking | OVAAAE |
Keep fire power on pick-up | PAZSKO |
Always Super | OZTLLX + AATLGZ + SZLIVO |
Always Swimming | PAKOPPAA or PIGOAP |
Always swimming in above ground worlds | SYLOGK |
Always swimming in some worlds | NTLOGK |
Always swimming and start halfway through | AAGOPO |
Always Sliding | VTTNYA |
Always Crouching | VGANYA |
Get bigger when walking | VTLNYA |
Get bigger when jumping | VGANZA |
Get smaller when jumping | VGANPA |
Always change size | VTLNGA |
Fast leg movement | VTYNYA |
Run and jump at the same time | VGANAA |
Start the level swimming | NLTOGK |
Unusable pipes are upside down | ANTOSA |
Able to easily access World -1 at end of World 1-2 | LEAOGK |
Invisibility | ZSNENT |
Backgrounds and objects invisible | OKGASA or AXAENT |
Enemies Invisible but are destroyed when you touch them | KEATPE |
Gain lives from jumping on enemies | KEATZE |
Removes most holes | SVPOUU |
Removes or relocates most enemies | TSLIIT or SYLOKG |
Removes all enemies | TSPIIT |
Freeze most enemies | AALLEY |
Different Enemies | VGLOKK |
Different Enemies in World 1-1 | KTLOKK |
Different enemies in Some Wevels | YSYENT |
Enemies follow you | GNATUE |
No castles | STPONE |
No obstacles after first pipe | NTPOLS |
Begin the game on World 1-2 | NGPOKG |
Begin the game on World 2 | YSAOPE + YEAOZA + PEAPYA |
Begin the game on World 2-1 | PLZOKG or PLZOKK or ILAPKK |
Begin the game on World 3 | YSAOPE + YEAOZA + ZEAPYA or NGZOKK + PIGAOP |
Begin the game on World 3-1 | PLAPKG |
Begin the game on World 4 | YSAOPE + YEAOZA + LEAPYA |
Begin the game on World 5 | YSAOPE + YEAOZA + GEAPYA or VTPOKG |
Begin the game on World 6 | YSAOPE + YEAOZA + IEAPYA or NTPOKK |
Begin the game on World 7 | YSAOPE + YEAOZA + TEAPYA |
Begin the game on World 8 | YSAOPE + YEAOZA + YEAPYA |
Turn World 1-1 into World 4-3 with water | EIPOKK |
Cloud World | OXOOKK or OVPAIE + NNPOKG |
Data feedback mode | PGAOAA |
Turn everything into a run off | PGAOGG (Works best if used with the "Data feedback mode" code) |
Different World | PAAPIK |
Different World | NVAOGK |
Different World | LAOKK |
Different World | PLAOKG |
Different World | ASAENT |
Different World | OLAOKK |
Different World | NVPOKG |
Different World | NNPOKG |
Different World | ONZOGG |
Different World | PLLOVG |
Different World | VTPOZG |
Different World | NGPOKK |
Different World | ASAENT + LSTETA |
Different World | VTZOZK |
Different World | TTLEXP |
Different World | VGAOKK + PIGAOP |
Different World | VGPOKG |
Different World | VTPOKK |
Different World | ASAOGG + PIGAOP |
Different World | VGAOGG + ZLAOKK |
Different World | TEGOGG |
Different World | PLAOKK |
Different World | LSAENT + ZLGOKG |
Different World | ASAENT + NTPOPI |
Different World | ASAENT + NTPOZT |
Different World | OLZPKG |
Different World | YSAENV |
Different World 1-1 | TTPOZG |
Different World 1-1 | TPPOZG |
Different World 1-1 and 1-2 | TAAPIG |
Different World 1-1 and 1-2 | PAAPIK |
Different World with no castle at end | NTPOLT |
Different Worlds | ASAEVT |
Different Worlds | ASAENP |
Different Worlds | YLAOKK |
Different Worlds and always swimming | YLAOKK + ILAPKK |
Different Worlds with coin rooms when you fall down holes | VGAOPO |
Different Worlds upon pressing RESET | PLGOKG |
Lots more coins in World 1-1 | NTPOPT |
Play World 1-1 with different or no enemies | VTLOKK |
1 point worth 1 000 000 points | NYTELN |
Hold A on controller 2 to move Mario anywhere | GSAENT |
Hold A on controller 1 to move Mario anywhere | ISAENT |
Play in Darkness | ASTETE |
Play in Black and White | NEPELA |
Offset objects | NTPOLE |
Unable to shoot | EAZLIT |
Reveal hidden blocks | STPENT |
Falling 200 Point symbols | VTLNKA |
Enemies have hammers in World 1-1 | NIYNEE |
Enemies on blocks won"t fall | TEYVPA |
"Level Select". Enter this code, then play through the new world (0-1) that you are placed in. Swim past the first pipe you see and keep going until you see water at the bottom of the screen. Swim over the blocks above this water but go down and backwards a little to drop down through the little opening in the blocks that leads to the bottom of the screen. Continue the level on this platform and after the message is displayed, press B to enter the Level Select screen. Press B at the Level Select screen to choose a level (as seen at the top of the screen), then press Start . | YSAOPE + YEAOZA |
Hint: Extra life in World 3-2
In World 3-2, there is an island located towards the middle of the level. The island has a pole with a brick above it. To the right of this island there are Koopa Troopas. Hit the first Koopa Troopa twice so that it moves to the right, hitting the other Koopa Troopas. This will give you an extra life if performed correctly. You have to wait slightly after you hit it so that by the time you get to the last group of turtles the shell is off the screen. The shell will then bounce off of the pipe and come back at you, hitting the last group of turtles in the process. If done correctly the extra life sound will be heard.
Hint: Moonwalk
In World 4-2, enter as small Mario and press the Jump button to hit the box that is located after several ledges. Then, run all the way to the left edge of the screen while still holding the Jump button the entire time. When Mario gets the mushroom, he will appear to do a moonwalk.
Hint: Jump over the flagpole
In World 3-3 (and possibly in World 7-2), there are two platforms that move up and down at the end before the flag. Stand on the left platform until you reach a point where it is safe to jump onto the right platform. Jump onto the right platform, then wait until it gets to its highest point before jumping towards the flagpole. If done correctly, you will jump over the flagpole and can keep walking past it. Note: If you walk to the right of the castle, a never-ending wall will appear as you continue to walk.
Glitch: Disappearing Star
In World 1-1, hit the brick that has the star in it found halfway through the level. Before it goes off-screen, hit the highest Question Mark block seen on screen. When the item comes out (mushroom or flower), the star will disappear. This also may be done in other levels.
Game Genie Codes (Home Brew)
Contributed by: Marcus Farley
Effect | Code |
---|---|
Allow Mario to go down every pipe on every level | AGAPPT |
Invincibility | XXPPPO |
Strange World | VNLPOG |
Strange World | ENLPOG |
Strange World | YNLPOG |
Strange World | GNLPOG |
Strange World | PNLPOG |
Strange World | STPPOK |
Strange World | TNLPOG |
" SUPER MARIO BROS ." (Русская Версия)
Шедевр и «визитная карточка» Nintendo успешно перенесен на Mega Drive. Король черепах Браузер, плененный красотой принцессы Красный Мухомор, пленил ее в буквальном, однако, смысле и заточил вместе со свитой в одном из замков.Марио отправляется на поиски принцессы.
СОВЕТЫ
1. Сохраняйте до боссов способность братьев Марио пускать файерболы (сгустки огня). Максимальное количество зарядов - девять. Для этого надо собирать призы в виде ладошек.
2. Собирайте орешки (восполнение энергии), звезды (попытки) и многочисленные значки, суммирующиеся в дополнительные жизни.
3. Каждый уровень делится на три-четыре этапа, в конце его обитает босс. Все рядовые враги (их около десятка) умирают с одного удара, но основную опасность представляют не они. Дело в том, что и по горизонтали, и по верти-кали экран движется лишь в одном направлении. Поэтому при подъеме малейшая оплошность приводит к падению в образовавшуюся пропасть и потере жизни. А прыгать зачастую приходится по небольшим и быстро передвигающимся платформам.
4. С непривычки поначалу часто возникает желание прыгнуть на старых знакомых нинтендовских черепашек и колобков или, присев, спуститься по трубе в бонус-комнату. Наконец, просто постучать головой по кирпичам в поисках призов. К сожалению, все окружающее - лишь декорации...
5. Помните основную отличительную черту серии «Чип и Дейл» - способность героев поднимать ящики и некоторые другие предметы, носить их и бросать в противника как оружие? Особо бурные эмоции всегда вызывала возможность использовать вместо ящика партнера - тоже, можно сказать, фирменный знак.
6. Играя в одиночку, выбирайте все ж режим Two Players - после смерти ваш герой не будет отброшен к началу уровня, пока не кончатся жизни. Поскольку уровни (их шесть) в «Super Mario Bros.» весьма продолжительные, с обилием пропастей, а жизни собираются, как с куста, этот совет очень помогает в прохождении.
УПРАВЛЕНИЕ
A - пустить файербол
C - прыжок;
B - взять/кинуть ящик/партнера.
СЕКРЕТ
Прикол. На втором уровне иногда в верхней части экрана расположены «липкие » стены. Скрываются за ними крыши из «Squirrel King ’а », с которых герои постепенно соскальзывают, но, постоянно прыгая, могут оставаться практически за экраном, вне досягаемости противника.
September 24, 2018 by
You can find several alternatives supplied for people who appreciate crafting content articles. It really is a fulfilling and satisfying interest and one that will reap a number of interesting and crucial rewards.
Super Mario Bros 3 Télécharger
There have already been innumerable trends showing up and subsiding over the Internet considering the fact that it initial broke out within a huge way in the mid nineteen nineties. In truth, it is difficult to recall anything and everything that did not somewhat pan out. We are just so inundated with viral and electronic as of late that it is truly challenging to trust nearly anything else existed in the past, and social networking continues to be the brand new king for just a number of years.
Connected to super mario bros 3 cheat codes, “Fear is surely an obstacle, which is among the numerous explanations why the majority of people you shouldn’t transfer ahead in life. Anxiety is mostly a hindrance that will have to for being handled aggressively; anxiety can be a thing that must be conquered. At the time a person jumps that hurtle of timidity, he can keep on shifting toward to accomplish his wished-for goals and desired goals.”
Super Mario Bros 3 Rom Fr
Your own home is your personal house to brighten and think proud of. If it is actually getting anything as per your taste and liking, you couldn’t be further proud! Inside designers are naturally available in the market, nevertheless the point on the make any difference is the fact except there is a private touch in your your home, it just does not seem to be correct.
Certainly numeric and alpha numeric pagers have their location inside the communications market place for venture and technological pros, family members, young people, and educational establishments. But will we pause to comprehend the job these kinds of resources participate in in conserving human lifestyle? This is similar to super mario bros 3 cheat codes.
Super Mario Bros 3 Rom
You’ll discover a variety of wholesale directories on the market via the internet in these modern times. This is due to quite a few web based sellers are using these web lists for his or her eBay and web based business. However, amid these readily available wholesale directories, SaleHoo could be the best solution by most eBay small business homeowners. You will find various pros that almost all eBay sellers are finding in SaleHoo wholesale lists. That’s why they are making use of this dependable wholesale checklist.
Super Mario Bros. не является родоначальницей серии игр о двух великих итальянских водопроводчиках, но именно в ней впервые Марио стал превращаться в Супер Марио и Огненного Mario . Вряд ли её можно назвать лучшей игрой про Марио на Денди , она явно уступает, на наш взгляд, лучшей игре про Марио на Денди - . Но это не умоляет её достоинств и не должно помешать вам сыграть в неё!
Сколько в жизни неприятностей от черной магии! Чуть что и тебя заколдовывают, во что-нибудь превращают. А тут целое королевство грибных человечков было полностью разорено, а сами они превращены кто во что: кто в камень, кто в кирпич, а кто в сорную траву. А натворили эти безобразия... просто-напросто черепахи! Не зря черепахи так долго живут, чему только не научишься за пару - тройку веков. А король черепах Браузер, плененный красотой принцессы Красный Мухомор, в свою очередь пленил ее в буквальном, однако, смысле и заточил ее вместе со свитой в одном из замков. Марио , героическая личность, не может оставаться в стороне от бед грибных человечков и отправляется на поиски принцессы.
СОВЕТЫ по прохождению Super Mario Bros. :
1.Королевство грибных человечков располагается на весьма пересеченной местности, покрытой горами, впадинами, морями, и состоит из нескольких областей. Каждая область делится на четыре зоны, в последней из которых находится замок - крепость. Принцесса заточена в самом последнем замке, но Mario придется пройти весь трудный путь, преодолевая препятствия и штурмуя крепость за крепостью.
2. Но что эти препятствия по сравнению с вооруженным сопротивлением и кознями врагов! Марио противостоит целая армия черепашьего королевства: солдаты - пехотинцы, крылатые десантники, преследующие Марио по пятам и готовые в любой момент наброситься на него и уничтожить; спецназ, представленный шаром Вилли, амфибией Пип-пип, Бормотуном, какими-то типами, вооруженными молотками и метающими их словно томагавки. С этой публикой Mario в состоянии справиться, пользуясь приемами кикбоксинга.
3. Потяжелее придется ему в борьбе с нечистой силой: черепахой Лакиту с ее кусачей собакой Штахи, хищными зубастыми растениями и, если Марио додержится, самим королем черепах Браузером. Здесь единственное, что поможет Марио, его супер-оружие - огненные шары.
4. Но не только враги окружают Марио . Местное грибное население, хотя и превращено в камни, не прекращает партизанской войны против поработителей. Активная поддержка грибных народных масс вливает в Марио дополнительные жизненные силы, превращая его в Супер-Марио или непобедимого Огненного Марио, которому по плечу любые подвиги.
5. Однако Марио не должен терять бдительности. И в грибном королевстве есть свой предатель - Малыш-Чумба. Впрочем, хороший удар ногой позволит восстановить единство грибного народа.
6. Управление Марио очень инерционное, поэтому при прыжках на небольшие платформы в момент приземления жмите джойстик в сторону, противоположную направлению прыжка.
УПРАВЛЕНИЕ в игре:
"влево” или "вправо” - движение в указанном направлении;
"влево” или "вправо” + В - в - бежать или разбегаться для прыжка;
А - прыгать вверх;
"вниз” - нырять в воде.
Супер-оружие - огненные шары - добывается после того, как Марио сорвет огненный цветок, а применяется нажатием В.
СЕКРЕТЫ в игре Super Mario Bros. (Супер Марио) :
1. Из «Warp Zone» можно попасть на любой уровень. Для этого нужно встать на трубу и нажать "вниз”
2. Добить дракона в этапе 8-4 можно, попав в него 5 - 6 раз, или если, улучив момент, пробежать под ним на полной скорости и прыгнуть на рычаг. Дракон, лишившись опоры, забавно помашет лапками и упадет в воду.
3. Никакие приемы рукопашного боя не помогут вам убить рыбу или морского ежа. Необходимо оружие.
4. В самых верхних кирпичах на некоторых уровнях спрятана одна полезная вещь. Стоит ударить по такому кирпичу, как из него вырастает длинное растение, по которому можно забраться в небеса, свободные от земных неприятностей, но полные монет.
5. В некоторых колоннах с хищными цветами спрятаны потайные ходы, ведущие в подземелья с монетами. Чтобы попасть туда, нужно на середине колонны нажать "вниз”.
6. Подуровни в любом мире можно переставлять, нажимая на экране выбора игроков кнопку А.
7. Проломив верхние кирпичи в подземельях, вы сможете бежать по потолку.
8. Вот прием, позволяющий «маленькому» Марио (не супер) стрелять огненным цветком. При встрече с драконом на одном из уровней (1-4, 2-4 и т.п.), не конфликтуя с ним, перепрыгните через него и подойдите к ключику, который убирает мост. Теперь, когда дракон подойдет к вам близко, исхитритесь прыгнуть одновременно на ключик и на дракона. Если у вас получилось, то теперь на последующих уровнях ваш «обычный» Марио будет вооружен как «Супер Марио » (Super Mario).